Głupiec?... z

 

       Na dzień dzisiejszy przypadają uroczystości, które tylko pod nosem sobie szepczę.


 

     Sprawa, o której też głośno już nie mówię, to imieniny Chrzestnej, a to pobudza pamięć, ale nie wymagam, skoro sam nie wykonuję swoich powinności jako Chrzestny. Ograniczenie roli - wyobrażenie o funkcji, czyli zmiękczanie, a może unikanie odpowiedzialności, a może poddawany jestem kolejnej próbie? Otrzymałem wyraźne polecenie - przebaczaj!!! Nie do końca rozumiałem polecenia, ale chyba wszystko staje się jasne - nie wszystko jest takie, na jakie wygląda z zewnątrz.

Pałka, zapałka, dwa kije

Fto sie niy schowo,

...

Czy teroz się przekonam

Ino teraz szanso mom

Czy pójda rajn do przodku

 Czy może byda się boł

...

Niy byda sie boł niy

Nie boja sie dyć niy. HA HA

(Oberschlesien Strach)

     Przynoszę wstyd osobom, a zatem stosuję się do życzeń.


 

Moja głowa pełna jest

Bzdurnych haseł oraz wzniosłych tez

Co mam robić z głową moją

Która nie chce myśleć według wzoru?

(KSU - Moje oczy) 

     No i czas na trzy, to oczywiście prima aprilis (łac. prima (dies) Aprillis – pierwszy (dzień) kwietnia), ale dzisiaj czasy takie, że jakoś nie słyszałem dowcipów. Internety podają, że robienie sobie żartów ma na celu wprowadzenie kogoś w błąd, próby przekonania kogoś, żeby uwierzył w coś nieprawdziwego. Nie bez przyczyny w krajach anglosfery, gdzie obowiązuje język anglosaski,  dzień ten nazywa się Dniem Głupców (April Fools'Day), a na przykład w Rosji używa się terminu Dzień śmiechu

     We Francji w roku 1347 obchodzono właśnie tego dnia, zależało to od ruchomej daty Wielkanocy, Nowy Rok i bawiono się wtedy hucznie, podobnie jak dzisiaj. W 1582 roku papież Grzegorz VII wprowadził dla świata chrześcijańskiego nowy kalendarz, a król Karol IX w 1564 roku dokonał jego reformy, ale jak to bywa w przypadku zmian, byli tacy, którzy nadal świętowali Nowy Rok właśnie 01 kwietnia, a wyzywano ich kwietniowymi głupcami.



 Co się za mną dzieje? Powiedz mi

Co za demon we mnie drzemie? Powiedz mi

(Wojciech Wojda - Anioły i Demony)


     Wydaje się, że jest to święto pogańskie, a jednak trafiłem na wieści, że we wczesnym średniowieczu w Europie wierzono, że w ten dzień duchy mszczą się na żywych i sprowadzają nieszczęścia, a ówcześni nie mogąc się pogodzić z kolejnym pogańskim świętem prima aprilis, zaczęli je wiązać z Judaszem Iskariotą, podobno urodzonego właśnie 1 kwietnia, co pozwoliło kojarzyć ten dzień z kłamstwem, obłudą, fałszem i nieprawdą. Moje święto?

     Dzisiaj nazwa prima aprilis we Francji nawiązuje do przypinania do pleców kartki z rybą wtedy, kiedy kogoś się nabierze, a zwyczaj ten może być także znany we Włoszech - Pesce d'Aprile.

Ludzie stronią od miłości

Zamykają przed nią drzwi

Przekaz jasny, krótki, prosty

"Trzeba kochać, aby żyć"

(Wojciech Wojda - Zapamiętaj)

    Ichthys lub Ichtys, a inaczej ryba, to akrostych - słowo lub utwór, w którym niektóre litery, sylaby lub wyrazy dają dodatkowo inne wyrazy, frazy, czy nawet zdanie. Dzisiaj można śmiało użyć słowa szyfr, ale wizerunek ten ma znaczenie symboliczne dla wielu kultur szczególnie z dalekiego wschodu.

    Ryba znaczy tyle, co święty pokarm, no i żywiołem ryby jest woda, a zatem łączona jest bezpośrednio z chrztem i eucharystią.

     Kto mi zabroni bawić się w ten właśnie sposób? Pojawiają się nic nie znaczące, czyli takie, które nie znaczą nic, frazesy, niemające istotnej treści puste słowa.


 

Znajomych mam wielu

Z każdym dniem jest ich coraz więcej

Jednak, gdyby ktoś spytał - komu ufam?

Długo bym takiego szukał..
(…)

Nie wiem co się dzieję

Komu ufać i jak żyć

Jednak idę wciąż przed siebie

A przede mną wielkie nic..
(…)

Pomysłów mam wiele

Z każdym dniem jest ich coraz więcej

Jednak, gdyby ktoś spytał - który się udał?

Długo bym takiego szukał...

(Wojciech Wojda - Osobista)

     

Tomasz A. Kempis O Naśladowaniu Chrystusa


Idź gdzie chcesz, szukaj czego chcesz. A nie znajdziesz w górze drogi wznioślejszej, ani w dole pewniejszej, tylko tę drogę krzyża świętego.

     Ci, którzy zostali napełnieni prawdą i chwałą niebieską, nie pragną próżnej chwały ziemskiej. Osadzeni i utwierdzeni w Bogu, żadną miarą nie ulegają pokusie wyniosłości. Którzy wszystkie dobra przypisują Bogu, nie szukają chwały u ludzi, lecz pragną chwały, która jest tylko u Boga. Pragną wychwalać Boga w Nim samym i we wszystkich Jego świętych i do tego jedynie zdążają. Bądź więc wdzięczny za najmniejszy dar, a staniesz się godny otrzymać większe. Najmniejszy nawet dar uważaj za największy, a to, co bywa przedmiotem wzgardy, uważaj za dar szczególny. Jeśli będziesz brał pod uwagę godność dawcy, żaden dar nie wyda Ci się zbyt mały, ani zbyt skromny, bo to, czym Bóg najwyższy obdarza, nie może być małe. Gdyby nawet zesłał cierpienia i kary, to i za nie bądź wdzięczny, bo wszystko, co do nas dopuszcza, ma służyć naszemu zbawieniu. Kto pragnie otrzymać łaskę Bożą, niech będzie wdzięczny, gdy ją uzyska, a gdy ją straci, niech będzie cierpliwy, niech się modli, żeby wróciła, niech będzie czujny i pokorny, żeby jej nie stracił. 


 Tylko Ty i ja

Warto siebie sobie dać

Tylko Ty i ja

Za nami cały świat 

(Wojciech Wojda - Kontrasty)

Ja nie jestem Twoim wrogiem

Nie, nie, nie - zapamiętaj sobie

Ja nie jestem Twoim wrogiem

Nie, nie, nie - wyobraź to sobie

(Wojciech Wojda - Zapamiętaj)

... cdn?...

Komentarze

Popularne posty