Przejaśnienia? ... z


 

 Cienie się kładą, mija kolejny dzień.

...

Cóż mogę rzec, me człowieczeństwo odchodzi precz

Za każdym pięknem w parze idzie również bolesna rzecz

Wysyła do mnie bardzo długi, uprzejmy list

Wyłożyła w nim, że to już koniec jest

A teraz nawet nie wiem czym przejąłem się

...

Cóż, byłem tu, zaszedłem też i tam

Niosły mnie rzeki do morza bram

Robiłem rzeczy, które wzbudzają wciąż wstyd

Już nie szukam niczego w niczyich łzach

Kiedy brzemię przygniata trudno je znieść

...

Urodziłem się i umrę, to normalna rzecz

Czasem przecież coś robię, lecz nie dzieje się nic

Każdy mój nerw obolały, tak odrętwiały jest

Nie pamiętam nawet, od czego i przed czym uciekam wciąż

I chociaż widno jest, już nadchodzi zmierzch .

(Bob Dylan, Dave Gahan i Soulsavers Not Dark Yet)

 

      Cherem w języku hebrajskim, po przetłumaczeniu na polski może wskazywać na klątwę, bojkot, ostracyzm. Moja Canossa, czy raczej Kanoza właśnie ma miejsce. Wykluczenie ze społeczeństwa, któremu podlegam, a przecież żadnego bojkotu nie urządzam, żadna zmowa nie następuje. Nawet ulegam, bo przecież żyję tak, jak widać. Żyję, czyli otrzymuję wszystko, dosłownie wszystko, nawet więcej, niż mógłbym sobie wyobrazić. Każde moje posunięcie będzie efektem działania i drażnienia mojego układu nerwowego. Nie chcę tego. Przecież wymagam spokoju. Już przechodziłem przez to, na drodze cywilnej. Chciałem się dodatkowo biczować, wskazując swoją winę i fakt, że na tej podstawie mogę sobie folgować. To ja poszedłem w poszukiwaniu dalszych wrażeń.

      Ostracyzm to z kolei słowo wywodzące się z języka greckiego, które wskazuje dosłownie skorupę. Powinienem już wtedy zrozumieć, że to próba obciążeniowa mnie samego, kożuszek na wodzie, że istnieje tutaj miejsce dla skorupiaków, które z różnych względów opuściły swój dom, z przeznaczeniem dla mnie samego.

      Poddany zostałem próbie kolejnej, błądziłem, oj długo błądziłem, jak już wspomniałem, zareagowałem, a właściwie moje ciało, bo tak po ludzku chciało..., właśnie, czego chciało? No i teraz mam cierp ciało, jak żeś chciało. Brawo.

      Do pokuty i przebaczania dojdę, myślę, że przyjdzie i na to czas.

     Anatema pochodzi z greckiego i można powiedzieć, że stoi na równi z klątwą, wykluczeniem ze społeczności. 

     W żaden sposób nie mogę szerzyć herezji, czy uprawiać własnej interpretacji działania. Próbuję tylko uświadomić, na swoim przykładzie, że nie ma mowy tutaj o żadnych takich. Zostałem potraktowany zgodnie ze swoim zniekształceniem i poddany próbie. 

     Czy zaliczyłem tę część nauki? No przecież ślady na lusterku zostawiam, a zatem mogę przyjąć, że.... do roboty!!!

Osiołka miałem do pomocy, a jakże...

     Tomasz A. Kempis (Nie stosuję nadużycia, poprzez taki zapis, powołuję się na słownik Wikipedia) O Naśladowaniu Chrystusa 26 luty 2022r.

      Idź gdzie chcesz, szukaj czego chcesz. A nie znajdziesz w górze drogi wznioślejszej, ani w dole pewniejszej, tylko tę drogę krzyża świętego.

       Miłującemu bez trudności przychodzi chlubić się w cierpieniach, bo tak się chlubić znaczy chlubić się w krzyżu Pana. Niedługo trwa chwała, którą możesz mieć od ludzi. Chwale tego świata zawsze towarzyszy smutek. Chwała dobrych jest w ich sumieniu, nie w ustach ludzi. Radość sprawiedliwych pochodzi od Boga i jest w Bogu, źródłem ich radości jest prawda. Nie troszczy się o chwałę doczesną ten, kto pragnie prawdziwej i wiecznej. Kto szuka doczesnej chwały, kto całą duszą jej nie znienawidził, dowodzi tym samym, że niezbyt miłuje niebieską. Głębokim pokojem serca cieszy się ten, kto nie troszczy się ani pochwałą, ani przyganą. Kto ma czyste sumienie, łatwo znajduje zadowolenie i pokój. Nie jesteś bardziej święty gdy cię chwalą, ani gorszy gdy cię ganią. Jesteś taki jaki jesteś. Nie możesz się uważać za lepszego, niż jesteś przed Bogiem. Człowiek patrzy na twarz, Bóg widzi serce. Człowiek zważa na czyny, Bóg widzi intencje. Jeśli kto zawsze dobrze postępuje i nie ma o sobie wygórowanego mniemania, znak to głębokiej pokory. Nie szukać pocieszenia u stworzeń to świadectwo wielkiej czystości i wewnętrznej ufności. 


 Lepsza taka droga, niż żadna...

...cdn?...

 


 

Komentarze

Popularne posty